23 sep 2012

Juli 2012 Achtervolgd door pech

16/7 Er even tussen uit en we zien wel waar we uitkomen. Vanwege het slechte weer eerst maar wat zuidelijker. We reizen zoals zo vaak door de Achterhoek, daarna het Münsterland om 's avonds te eindigen op de camperplaats van Wachtendonk een plaatsje in Duitsland ter hoogte van Venlo.
Maar de weergoden blijven ons slechtgezind, het regent pijpestelen. En tot overmaat van ramp is het bed plaatselijk kletsnat. O, jee, lekkage, en alles was helemaal nagekeken en opnieuw gekit. Wat nu? Er is garantie op het werk maar dat is in Coevorden gedaan.
17/7 We besluiten om de andere dag terug te rijden. In Coevorden konden we niet verder omdat daar net een vrachtauto in botsing was gekomen met een trein en we dus het spoor niet over konden. Gelukkig geen persoonlijke ongelukken. Na telefonisch contact met de firma hebben we ze uiteindelijk wel bereikt. Er wordt met man en macht gezocht, maar niets gevonden. We leggen er ons bij neer en gaan maar naar Bourtange. www.plathuis.nl  Als Henk de camper op de blokken wil zetten vertikt die het. De ANWB gebeld en na korte tijd komt de bekende gele auto bij de camperplaats. Na onderzoek blijkt dat de accu de geest heeft gegeven. Bij een garage in de buurt kon die worden vervangen, En nu kan hopelijk de vakantie beginnen.

18/7 Eerst nog een dagje Bourtange met een wandeling naar de vesting.

19/7 Via een snelle route naar Ahrweiler en daar overnacht op de camperplaats.
www.camping-ahrweiler.de  We waren daar al eerder en dachten er zo naar toe te rijden maar met deze reis gaat niets gewoon. De brug waar we over moesten om bij de camping te komen lag er uit en het was ingewikkeld om de omleiding te vinden. Uiteindelijk, nadat we midden in een rouwstoet terecht kwamen, vonden we toch de camperplaats. En gelukkig er was precies 1 plek vrij. Alles was nog zo als we het ons herinnerden alleen was er prachtig vernieuwd sanitair. Naar en door het centrum gewandeld.
20/7 Via de hoge Eifel en langs de Hohe Acht en de Nürburgring naar Saarburg, waar we staan op een camperplaats op camping Waldfrieden. Het ligt in een mooie omgeving en je kunt er prachtig wandelen. www.campingwaldfrieden.de

21/7 Dagje op de camping. En onze ogen uitgekeken, we kregen namelijk buren met een wel heel bijzondere camper.
23/7 Vandaag een mooie korte tocht naar Diekirch in Luxemburg aan De Sure.  www.camping.diekirch.lu We staan op een mooi plekje met zicht op het water en rondom gezellige mensen die even een praatje komen maken. Vanmiddag een fietstocht langs de Sure richting Ettelbrück. Hier begeeft de accu van Henk zijn fiets het, maar de versnellingen werken en dan kom je ook een eind. Het is er mooi fietsen en we hebben fijn fietsweer. Later nog even de stad in en daar was het heel gezellig, de terrassen vol en overal muziek.
24/7 Vandaag weer op de pedalen en nu de andere kant op richting Reisdorf. Prachtig om te fietsen. Als we terug komen op de camping wordt er omgeroepen dat er de volgende dag geen stroom beschikbaar is en ook de douches kunnen niet worden gebruikt. We besluiten om de volgende morgen te vertrekken en met ons heel veel andere gasten. Rare periode om kabels te gaan vervangen, het is immers hoogseizoen. Dat een gemeente daar geen rekening mee houdt.
25/7 Vandaag terug naar Nederland en wel naar Ohe en Laak in Zuid-Limburg waar we staan op camping Sangershoeve.
www.sangershoeve.nl

26/7 Na het ontbijt de fietstocht "Juffrouw zonder Kop" , een route die ons vanaf  camping Sangershoeve langs en door Echt, Dieteren en Roosteren voerde. De route liep een eindje parallel aan de autoweg maar grotendeels door een prachtige omgeving waarin vooral de mooie Limburgse hoeven opvielen. Onderweg passeerden we nog een meertje, zeer idyllisch gelegen.

In Dieteren hebben we koffie gedronken op het boerderijterras van "Juffrouw zonder Kop," een dagbesteding voor mensen met een beperking.
Op een gegeven moment kijken we op een knooppunt welke richting we uit moeten en als we weer opstappen vliegt Henk met fiets en al over de kop. Gelukkig gebeurde dat precies voor een garagebedrijf zodat hulp direct voorhanden was. Het bleek dat zijn stuurpen los zat. En dat allemaal met een nieuwe fiets. Gelukkig heeft hij zelf niets over gehouden aan die val en zijn we heelhuids op de camping gekomen. Toch kunnen we ondanks alle tegenslagen terugkijken op een aantal mooie dagen.