22 sep 2012

Reis Schwarzwald en Bodensee mei 2012

6/5  Vanmorgen rond 9 uur vertrokken voor een trip richting Schwarzwald en Bodensee. Via toeristische wegen richting Münster. In de buurt van Münster gestopt bij de waterburcht Nordkirchen. We troffen het er was een kampioenschap jachthoornblazen.

Het slot is zeer indrukwekkend en ook het park eromheen ziet er mooi uit. Laat in de middag zijn we gestopt in Niederhelden op de camperplaats bij hotel/restaurant Struck. Op de parkeerplaats kunnen 6 campers overnachten, er is stroom en je kunt gebruik maken van de toiletten in het hotel. Als tegenprestatie hebben we daar 's avonds gegeten. www.landhotel-struck.de
7/5 Vertrokken uit Niederhelden met als bestemming de plaats Worms. Een prachtige route door het Sauerland, Westerwald en gebied rond de rivier de Lahn. Jammer dat er op sommige plaatsen een dichte mist hing. Aangekomen in Worms vonden we een plekje op de camperplaats die pal aan de Rijn ligt.
8/5 Vanmorgen op pad naar de stad. Er zijn prachtige dingen te zien zoals: De Dom, Het Maarten Luther monument, De Joodse begraafplaats en de mooie groene wandelroute rond de stad.
's Avonds nog een wandeling langs de Rijn gemaakt en genoten van het mooie weer.

9/5  Reisdag naar Rastatt in de buurt van Baden-Baden waar we een nachtje op de plaatselijke camping hebben gestaan. www.rastatter-freizeitparadies.de
10/5 Vandaag de Schwarzwald Hochstrasse. Na een omleiding in Baden-Baden en een zoektocht naar een tankstation konden we beginnen aan de prachtige route die de Schwarzwald Hochstrasse is. We hebben op heel veel plekken de camper geparkeerd en genoten van de prachtige vergezichten. Ook zijn we bij de Bühlerhöhe nog naar een kleine kerk gewandeld. Het was een mooie, warme, zonovergoten dag waar we volop van hebben genoten.

Ook de camping in Dornstetten was mooi en hoog gelegen, vanaf  je plek kon je kilometers ver kijken. www.camping-koenigskanzel.de

11/5 Vandaag richting Bodensee.Via mooie wegen in het Neckargebied richting zuiden. Het was zeer warm en broeierig. Aan de Bodensee zijn we beland op camping Gohren in Kressborn. www.campingplatz-gohren.de  Een flinke camping met alle voorzieningen voor campers. De camping ligt prachtig aan het water en het is een indrukwekkend gezicht als je aan de overkant de witte hoge toppen van de Alpen ziet. Hier willen we dus gaan fietsen. Dus de fietsen van het rek zodat ze startklaar staan. Maar een tegenslag, de nieuwe accu van mijn fiets heeft de geest gegeven. Morgen kijken we wel wat we daar aan moeten doen, eerst lekker uit eten. 's Nachts werden we wakker van hevige regen en onweer, maar hopen dat het niet zo blijft.
12/5 Bar slecht weer, dus dat wordt een dagje binnen blijven. Tot overmaat van ramp is er geen oplossing voor de accu en alsof dat nog niet genoeg is verga ik van de pijn in de rug. We beslissen om terug te gaan naar huis en voegen de daad bij het woord.
Maar wat we gezien hebben was mooi en de Duitse Alpenstraat, die we ook nog van plan waren te rijden, komt wel een andere keer.